Chapter 43

Please post these in the Fallout: Equestria Comment Thread. Of course, you are welcome to repost your reviews from that thread here if you like :)
User avatar
Arcane_Scroll
Site Admin
Site Admin
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 488
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:06 pm
Location: Minnesota
Contact:
Status: Offline

Chapter 43

Postby Arcane_Scroll » Fri Nov 25, 2011 7:13 am

“Rock of Destiny” Heehee, got a quick Pink Eyes flashback from that :)

“Apple Pie” I actually got a little chocked up over that :( They never were close, no matter how hard they tried.

You built the cornerstone from starmetal? That is so not a good idea.

It’s not good when they split up, not good...

Damn, Calamity is hurting here. This is pushing him to him limits, maybe further.

So, now we know the hat isn’t glued on :)

Klepto Calamity, gotta love him :)

Magic moss-burning fire? I wasn’t expecting that, but I am relieved.

Ok, that was foreshadowed perfectly! I should have seen the pieces!

I actually almost side with the hellhound in this case, I hope the substitute will be enough.

They have arrived :) I was hoping things were happening behind the scenes.

Dammit, you had me scared for Homage for a minute there!

OMG, poor Littlepip, she deserves at least one more time with her love.

Population control, I hadn’t considered that, but makes sense.

Damn, the forest just doesn’t let up, does it!

Was that from a memory orb or was it just a dream?

Broadcasters, nasty things.

I get the feeling that poison will be having an impact later.

Re: Picking locks. Regina cracks me up sometimes, but she does have a point.

No tail love in this group LOL

Re: Mares. Geeze Littlepip, wandering eye much?

Re: “scavenging” XD Calamity, sometimes I think you’re happiest when your finding unattached items :)

Re: Broadcasters. Ok, those are actually really useful weapons!

Re: Mint-als. Don’t do it, what would Homage think.

Re: Resistance. Good for you Littlepip!

Re: Swear. Damn, that’s a good one XD

Re: Plan. Someone needs to stop letting her make the plans.

OMG, the mother and foal...

Re: Kage’s Approvial. Maybe Regina can still learn, her brother was a good role model.

Re: Tortoise. !!!!! Damn, awesome!

So, the Enclave flap their wings to fly the ships? Damn, that’s some power!

The dragon, he returns! *happy dance*

Re: Cyber Dragon. Red eye, you so silly :) Just better hope you don’t piss it off.

Re: Discord. Wow, I remember the discussion about this after those episodes, I’m glad you were able to bring them up. As for what happened to him, I like Icicle’s theory :)

Re: Audio log. I’m siding with Red Eye here way too much, this is not comfortable.

Re: Doc Slaughter. Ok, that pony creeps me out!

Re: Manticore Doctor. I was wondering if we were going to hear about him again.

Doctor Glue needs his mouth washed out with soap.

Rock Paper Scissors! Poor ponies, they suck at that game XD

Yep, every time they split up, something bad happens :(

“Did you just invite me to monologue?” LMFAO!

I kinda figured this was where it was heading, Littlepip and Red Eye merging... eeeewwwww!

“I mentally divorced myself from Red Eye” *laughing too hard, can’t breath, help!*

Ok, hellhounds was not what I was expecting either, awesome!

Damn, did not expect Littlepip to be able to pull the trigger. She did good, although I’m sure that’s going to come back to haunt her.

Velvet, getting captured to heal something that would kill you? That is so... you.

Re: For Canterlot! Yes!!!!!!!!!!!!

Regina! No!

Ok, this is one of my favorite chapters so far. It has managed to tie up a few story lines nicely and move on to what I assume will be the final chapters. Everyone was perfect here, Littlepip making some very tough choices, Velvet making Velvet-y choices, Regina growing as a character, and Calamity having to go against his own brother.

Only one line in the whole story bothered me, “Her head slumped in defeat.”. The change from first person to third person seemed jarring. But, in a massive chapter such as this, a single line is not even a concern. You have out done yourself again Kkat, I look forward to the next chapter.

User avatar
otherunicorn
Posts: 331
Joined: Thu Oct 13, 2011 4:20 am
Location: Fallout: Australia
Contact:
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby otherunicorn » Fri Nov 25, 2011 7:56 pm

>You built the cornerstone from starmetal? That is so not a good idea.

I think the cornerstone was ordinary rock - what was left, once the metal had been extracted.

>So, now we know the hat isn’t glued on :)

Or the heat broke down the glue bonds.....

>Klepto Calamity, gotta love him :)

He's so like the rest of us when we are playing the game.

>OMG, poor Littlepip, she deserves at least one more time with her love.

It's very ominous for what poor Littlepip will become. We already know she's at least a stage two for Alicorn development. But what else will she be? A permanent weather control processor?

>Population control, I hadn’t considered that, but makes sense.

Up there yes. Down on the ground, population "control" would imply a lot of breeding. Where else would all those raiders come from. There is an interesting line in New Vegas where a guy is asked why he joined the army, and he replied it was that or join the Fiends! He chose the army because they had the better guns.

>No tail love in this group LOL

I wouldn't want to bite any of my ponies' tails either.

>Re: Tortoise. !!!!! Damn, awesome!

Complete with Turtle joke.

>So, the Enclave flap their wings to fly the ships? Damn, that’s some power!

She does mention impossible flight as their magic!

>Re: Discord. Wow, I remember the discussion about this after those episodes, I’m glad you were able to bring them up. As for what happened to him, I like Icicle’s theory :)

I am so likely to use that! I immediately copied that paragraph to my reference notes!

>Doctor Glue needs his mouth washed out with soap.

No, he needs glue applied.

>I kinda figured this was where it was heading, Littlepip and Red Eye merging... eeeewwwww!

I was surprised Littlepip didn't realize Red Eye new she was in the room all along. One of his first comments gave it away. And that password should have been a pretty big clue.

>Damn, did not expect Littlepip to be able to pull the trigger. She did good, although I’m sure that’s going to come back to haunt her.

She was damned if she did, and damned if she didn't, so she went with what logic said was the right choice.

>Ok, this is one of my favorite chapters so far. It has managed to tie up a few story lines nicely and move on to what I assume will be the final chapters. Everyone was perfect here, Littlepip making some very tough choices, Velvet making Velvet-y choices, Regina growing as a character, and Calamity having to go against his own brother.

The end is practically screaming at us now, isn't it?

>Only one line in the whole story bothered me, “Her head slumped in defeat.”. The change from first person to third person seemed jarring. But, in a massive chapter such as this, a single line is not even a concern. You have out done yourself again Kkat, I look forward to the next chapter.

She had a few typos this time. "saint" instead of "stain" was one example.

User avatar
No One
Posts: 90
Joined: Sun Oct 30, 2011 2:07 am
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby No One » Fri Nov 25, 2011 8:26 pm

At one point littlepip claims to be in Calamity's "arms". That was the only typo I noticed.

User avatar
otherunicorn
Posts: 331
Joined: Thu Oct 13, 2011 4:20 am
Location: Fallout: Australia
Contact:
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby otherunicorn » Fri Nov 25, 2011 9:21 pm

some people argue that fore legs and arms are interchangeable. I've seen and commented on that error before.

User avatar
Arcane_Scroll
Site Admin
Site Admin
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 488
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:06 pm
Location: Minnesota
Contact:
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby Arcane_Scroll » Fri Nov 25, 2011 11:13 pm

Considering the ponies can become bipedal briefly sometimes, I think arms was excusable.

User avatar
otherunicorn
Posts: 331
Joined: Thu Oct 13, 2011 4:20 am
Location: Fallout: Australia
Contact:
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby otherunicorn » Sat Nov 26, 2011 12:53 am

I'm still waiting for Lee to get up and toddle around on two legs.

User avatar
Arcane_Scroll
Site Admin
Site Admin
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 488
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:06 pm
Location: Minnesota
Contact:
Status: Offline

Re: Chapter 43

Postby Arcane_Scroll » Sat Nov 26, 2011 2:35 am

I can just imagine the reactions and facehoofing that would accompany this :)


Return to “Reviews”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest